آخرت

ترس از خدا

دیدن عذاب جهنمیان توسط رسول در شب معراج

 

رسول خدا فرمودند که:من در شب معراج در حال معراج به جماعتی برخورد کردم که در جلوی آنها سفره هایی از گوشت های پاکیزه و طیب و سفره هایی از گوشت های خبیث بود وآنها گوشت های طیب را رها کرده و از گوشت های خبیث می خورند.

از جبرئیل  سوال کردم:اینها چه کسانی هستند؟
جبرئیل گفت:جماعتی از امت او هستند که غذای حلال را رها کرده و از غذای حرام می خورند.
رسول خدا فرمود:از آنجا عبور کردیم به جماعتی برخوردیم که لب های کلفتی مانند لب های شتر داشتند و با آن لب ها گوشت های بدن خود را قیچی کرده و در دهان خود قرار می دادند.

من گفتم:اینان چه دسته ای هستند،ای جبرئیل؟
جبرئیل گفت:افرادی که پیوسته در صدد عیب جویی از مردم بر آمده و با زبان و اشاره به عیب ظاهر و باطن مردم می پردازند.

رسول خدا فرمود:و از آنجا عبور کردم به گروهی که صورت ها و سرهای آنان با سنگ کوبیده می شد بر خورد کردم.
گفتم:ای جبرئیل این گروه چه کسانی هستند؟
گفت:افرادی که نماز عشا را ترک می کنند.

سپس گذشتیم از آنجا تا رسیدیم به جماعتی که آتش در دهانشان فرو می رفت و از دبرشان خارج می شد؛گفتم ای جبرئیل اینان کیانند؟
گفت:اینان افرادی هستند که اموال یتیم را از روی ظلم و ستم می خورند،اینان در حقیقت آتش می خورند و به زودی به آتش سعیر آتش گرفته ودر آن سوخته خواهند شد.

از آنجا نیز عبور کرده رسیدیم به اقوامی که از بزرگی شکم هر چه می خواستند از زمین برخیزند نمی توانستند.
گفتم:ای جبرئیل اینان چه دسته ای هستند؟
جبرئیل گفت:اینها کسانی هستند که ربا می خورند و نمی توانند از جای خود برخیزند مگر مانند برخاستن کسی که جن زده شده و عقل خود را به کلی از دست داده است،و اینها در راه و روش آل فرعونند و هر صبحگاه و شبانگاه بر آتش عرضه می شوند.
و از آن محل عبور کردیم به زنانی که به پستان های خود آویخته شده بودند رسیدیم.
پرسیدم:ای جبرئیل اینان چه گروهی از زنانند؟
جبرئیل گفت:اینان زنانی هستند که اموالی را که از شوهرهایشان باقی مانده و متعلق به فرزاندان آن شوهران است،به فرزندان غیر آن شوهرها داده اند ودر حقیقت ارثیه یتیم های آنها را برای غیر آنها صرف نموده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 9 مهر 1392| 11:52 |غزاله| |

❊ ❋ ╰☆╮ ✡ ❂ -‘๑’-❊ ❋ ╰☆╮ ✡ ❂ -‘๑’-❊ ❋ ╰☆╮ ✡ ❂ -‘๑’-

ϰ-†нêmê§